Wednesday, October 17, 2018

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းေဘးယာဥ္ရပ္နားမႈမွ တကယ္ပဲျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြအျဖစ္ အေကာင္အထည္ေပၚေတာ့မည္လား



ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္း Down Town ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ လမ္းေဘးယာဥ္ ရပ္နားမႈ ကားတစ္စီး တစ္နာရီ ေငြက်ပ္၂ဝဝ ႏႈန္း ေကာက္ခံ မႈကို စတင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿပ္ီးခဲ့ေသာ စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက တရားဝင္ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။ 

အဆိုပါ လမ္းေဘးယာဥ္ ရပ္နားမႈမွ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ႏႈန္းေကာက္ခံမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းမႈမ်ားရွိခဲ့သလို ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္လည္း တိက်ေသာ အေျဖမွန္ထြက္လာမႈ ကို မသိၾကေသး၍ ျပည္သူမ်ားၾကား ယေန႔တိုင္ စိတ္ဝင္စားလ်က္ ရွိသည္။

ယင္းလမ္းေဘးယာဥ္ရပ္နားရာတြင္ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ေကာက္ခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့ေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ သတၱမပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၉ ရက္ ေျမာက္ေန႔တြင္ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚၾကည္ျပာက အမည္တပ္လမ္းမ ႀကီးမ်ားတြင္ ကားပါကင္ေၾကးေကာက္ခံမည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ ၍ စနစ္တက်လည္းျဖစ္၊ ျပည္သူလည္းအဆင္ေျပေစရန္ မည္သို႔ အစီအမံေဆာင္ရြက္သြားမည္ကို လႊတ္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီသို႔ ေမးျမန္းခဲ့သည္။

ယင္းေမးျမန္းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ က ''ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္မွာ ကားပါကင္စတင္ေကာက္ေတာ့ မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းၾကားကတည္းက လႊတ္ေတာ္တင္ထားခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္မစခင္ ၁ဝ ရက္ကတည္းက တင္ထားတဲ့ ေမးခြန္း၊ ငါးရက္အလိုမွာ စာေရာက္လာတယ္။ မနက္ ၈ နာရီကေန ညေန ၆ နာရီအထိ တင္ဒါေအာင္ကုမၸဏီေတြက ေကာက္သြားမယ္။ ဒီဇုန္၊ ဒီဇုန္ ဒါပဲပါတယ္။ ဘယ္လို စီမံခန္႔ခြဲၿပီး ေကာက္မယ္၊ ဘယ္လိုစနစ္တက်လုပ္မယ္ဆိုတာ မသိရဘူး။ ကားပါကင္ေၾကး ကေတာ့ ေကာက္ရမယ္ဆိုတာ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာ က ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ေကာက္တယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္ထိ ကား ပါကင္လိုင္းဆြဲထားတာ မရွိဘူး။ စတင္ကတည္းက စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာလို ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြနဲ႔ လုပ္မယ္ဆိုတာမ်ဳိးမရွိသလို သတ္မွတ္မ်ဥ္းေတာင္ ဆြဲမထား ေသးဘူး။ ဒါကို တင္ဒါေအာင္ ကုမၸဏီက လာေရာက္ေကာက္ ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဘာကာကြယ္မႈေပးမွာလဲ။ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈက ဘယ္မလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူကိုယ္စား လႊတ္ေတာ္ မွာ ေမးျမန္းခဲ့တာပါ''ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီအေနျဖင့္ ကားပါကင္ေၾကးမွာ ၁ နာရီ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ႏႈန္းျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ Down Town ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ နံနက္ ၈ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီအထိ ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းသတ္မွတ္အခ်ိန္ကာလ ေက်ာ္လြန္ပါက အခမဲ့ယာယီရပ္နားခြင့္ရမည္ဟုလည္း သိရ သည္။ ယာဥ္ရပ္နားကန္႔သတ္ဇုန္(၈)ဇုန္သတ္မွတ္၍ လမ္းမႀကီး မ်ားႏွင့္ အမည္တပ္လမ္းမ်ားတြင္ ေကာက္ခံရန္ ေစ်းၿပိဳင္တင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ရာ ဇုန္သုံးခု တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး က်န္ဇုန္ငါးခုမွာ ေစ်းၿပိဳင္တင္ဒါ ဆက္လက္ေခၚယူထားဆဲျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ ကားပါကင္ျပႆနာ ေနရာတိုင္းလိုလိုတြင္ရွိေနသကဲ့သို႔ ကားပါကင္ေၾကး ျပန္လည္ေကာက္ခံမႈေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ေနအိမ္ ေရွ႕၊ ႐ုံးခန္းေရွ႕မ်ားတြင္ ရပ္နားထားေသာ ကိုယ္ပိုင္ကားမ်ားမွာ တစ္နာရီလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ ႏႈန္း စရိတ္တက္ေနမည့္ကိစၥမွာ ျပည္သူမ်ားၾကား ဝိေရာဓိျဖစ္ေနဆဲျဖစ္သလို၊ ေဝဖန္မႈမ်ားလည္း ျမင့္တက္လ်က္ရွိသည္။
''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အမ်ားပိုင္ေနရာ၊ ျပည္သူပိုင္ေနရာေတြမွာ ကိုယ့္ေျမေနရာလို ရပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဒါ လူတိုင္းသိတယ္။ အခုခ်ိန္ မွာ စဥ္းစားသင့္တာက ဆီေစ်းေတြတက္၊ ေဒၚလာေစ်းေတြတက္။ ျပည္သူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ တစ္လ မေကာက္လို႔ ဘာျဖစ္လဲ၊ ျပည္သူေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ ၿပီးမွ လုပ္သင့္တယ္လို႔ထင္တယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ ကြၽန္မ တို႔အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြေမးရင္ ဘယ္လို ေျဖရမွန္းမသိဘူး''ဟု တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚၾကည္ျပာက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကိုယ္ပိုင္ကားမ်ား နာရီႏွင့္အမွ် ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ စရိတ္တက္ေနမည့္ကိစၥ သီးျခားျပန္လည္စဥ္းစားေပး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားပါကင္ေၾကးေကာက္ခံမႈကိုလည္း နံနက္ ၈ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီၾကားျဖစ္ၿပီး တစ္ေနကုန္ ကားရပ္နားထား မႈအေျခအေနမ်ားကို ျပန္လည္စဥ္းစားေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက လႊတ္ေတာ္၌ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ယခင္ၿပီးခဲ့ေသာ ေလးႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားပါကင္ ေၾကးေကာက္ခံမႈကို သက္ဆိုင္ရာက တရားဝင္ရပ္ဆိုင္းခဲ့ေသာ္ လည္း တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား၌ ဆက္လက္ေကာက္ခံေနဆဲျဖစ္သည္။ ယင္းေကာက္ခံမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တရားမဝင္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာက ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕နယ္ အခ်ဳိ႕တို႔တြင္ ေကာက္ခံေနမႈမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေနရေၾကာင္း သိရ သည္။ ယခု ကားပါကင္ေၾကးေကာက္ခံမႈသည္ ျပည္သူလူထု နစ္နာမည္ဟုဆိုေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ေကာက္ခံသည့္ ေငြေၾကးမွာ ယခင္ေကာက္ခံေနသည့္ ႏႈန္းထားအတိုင္းျဖစ္ေန၍ လူထုမနစ္နာဘဲ ျပည္သူ႔ဘ႑ာအျဖစ္ အသုံးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ယေန႔ စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာက်ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး တြင္ ကားတင္သြင္းမႈ မူဝါဒမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ ကား ပါကင္အခက္အခဲႏွင့္ ကားပါကင္ေနရာလုမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈမ်ား မၾကာခဏျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။ ျပည္သူ ပိုင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ကားမ်ားစနစ္တက် ရပ္နားထား မႈမ်ား မရွိသကဲ့သို႔ ဦးရာလူစနစ္၊ စည္းကမ္းမရွိ အၿပိဳင္ေခါင္းထိုး ထားမႈမ်ားကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ ယာဥ္ထိန္းမ်ားအေနျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေပးသင့္ေၾကာင္း အငွားယာဥ္ ေမာင္း ဦးေမာင္ျမင့္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း စည္းကမ္းမဲ့ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူ၏အျမင္ကို ေျပာသည္။ ။

 source;myanmaalinn

 #သတင္းကမ႓ာ